לגנוב את היהלום – חלק ב’

אז איך משחקים את החיים? קודם כל רצוי להגדיר את האתגר ואז לכתוב או לנסות להבין מהן המיומנויות שיכולות לסייע לך לנצח במשחק, היינו להתמודד בהצלחה עם האתגר. אחרי שהגדרנו מיומנויות אלו כדאי לחשוב איך לתגמל את עצמי על רכישת כל מיומנות כמו תג או סמל על רכישה של מיומנות או תת מיומנות. כדאי גם להגביל בזמן את הלימוד כך שזה יוסיף לאתגר הכללי. אחרי שברור פחות או יותר מהו מסלול המיומנויות הנדרש והוא מוגדר בזמן ויש נקודות תגמול של התקדמות בכל שלב ושלב עוברים לפירוק האתגר.

גם את האתגר של המשחק יש לפרק לתתי אתגרים או שלבים, אידיאלי אם אלו שלבים שמתממשקים עם שלבי המיומנויות שהגדרתם. באופן טבעי זה אמור להיות כך. אם לא אז יש להבין מדוע לא ומה הבעיה והאם אפשר גם את הפער הזה להשלים על ידי משחק?

אחרי שהעלינו את הכל על לוח שנה קלנדרי אפשר לתת לכל תקופה או שלב שם מגניב או מפוצץ ולהגדיר מהי הדרגה אותה תשיגו בתום השלב ואיזה תגמול מצפה לכם. חשוב מאוד שתנסו ליהנות מהתהליך עצמו ולא להתבסס אך ורק על התגמול שמצפה כי זהו בדרך כלל גורם מוטיבציוני שלא מחזיק לאורך זמן.

אחרי שנתתם שמות מגניבים תציגו את התוכנית שלכם לקהל. אלו יכולים להיות בני משפחה או חברים או בן או בת הזוג. המטרה היא להתחייב באופן פומבי למשחק מה שהופך את המחוייבות הפנימי שלך לתהליך לגדולה יותר.

שיהיה בהצלחה ולא לשכוח לספר לנו איך היה…

לחלק הראשון של המאמר