המונית

עוד דוגמא למישחוק של אלמנט מוכר מחיי היומיומים הם משחקים אשר התפתחו סביב המונית. מונית היא לכאורה כלי תחבורה מוכר וידוע ומשעמם למדי, נכון? לא ממש, אולי כדאי שתחשבו שוב. לדוגמא קחו את התוכנית הפופלרית מונית הכסף בה באמצעות שילוב של משחק טריוויה פשוט הפכו את חווית הנסיעה לדבר מאתגר באופן שזמן הנסיעה הוא אחד הקשיים המאתגרים במשחק משום שהוא מגביל את הזמן הניתן לשחקן לענות על שאלות. דוגמאות אחרות הן משחקי מחשב פשוטים בהם הילד ניצב מול אתגר של איסוף והורדת נוסעים מתחנות שונות תוך כדי הימנעות מתאונות דרכים ועמידה בזמנים הנדרשים. אפשרות אחרת היא למשחקים מורכבים יותר שלקחו את מוטיב המונית והפכו אותה לכלי רצחני בשירותו של אדם אכזר המשתמש בה כדי לבצע פשעים והשחקן יכול לבחור האם לשחק בדמות נהג המונית או בדמות השוטרים שמנסים לעצור את נהג המונית ולמנוע ממנו מלבצע את זממו.

אני בטוח שאם תחשבו מספר דקות או תסתכלו סביבכם תמצאו דוגמאות לפריטים או למושגים ששימשו בסיס למשחק כלשהו בין אם זהו משחק ידע כגון טריוויה או משחק ציד בו השחקן צריך לתפוס או לעקוב אחר מרכיבים שונים, משחק מזל דוגמת הרולטה או משחק תפקידים. לרוב מדובר במרכיבים פשוטים שמסייעים למשחק לבנות את סיפור המסגרת שנותן את הקונטקסט לאתגר ולמיומנות הנרכשת וכתוצאה מכך יוצר מיני עולם שאליו יכול השחקן להיטמע.

דוגמא נוספת היא החליפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *