החליפה

במשחק זה לקחו אלמנט מוכר לכולנו מעולם הביגוד – החליפה ובנו סביבו סיפור מסגרת די פשוט שבו מדענים מנסים לבנות חליפת קרב עתידנית. על פניו אין כאן שום עניין אך אם נוסיף אתגר בדמות תהליך מחקר ופיתוח שנקטע באיבו כאשר האינטיליגנציה המלאכותית של החליפה אשר אמורה להשגיח על פעולתה משתגעת ומחליטה לחסל את כל הצוות האנושי. אז יש לנו כאן כבר אתגר ואפילו סכנה מה שמוסיף לאלמנט הדרמטי של הסיפור. כמובן שיש לגיבור או לשחקן גם כוחות מיוחדים או מיומנות נסתרות שיכולות לסייע לו לעמוד באתגר. במקרה הזה ישנם מספר אבות טיפוס מתפקדים של החליפה. אבות טיפוס אלו אמורים לעזור לשחקנים לשרוד ולברוח.

שוב ניתן לראות כיצד אלמנט האתגר והמיומנות עליהם דיברנו לצד סיפור המסגרת אשר יכול להיות מאוד רדוד או מסתמך על אלמנט מחיי היומיום מאפשרים לנו ליצור משחק שאיתו אפשר להתחיל לעבוד ולגרום לאנשים לבזבז שעות רבות מחייהם במימושם העצמי ומימוש האושר שלהם בתוך מיני העולם הדמיוני שאותו יצרנו עבורם. תופעה זו גרמה למפתחי משחקים שונים לנסות ולחשוב כיצד אפשר לרתום את כל שעות השיחוק המושקעות באנושות מדי יום כדי להביא תועלת לכולנו וחלקם מיישמים פרוייקטים שונים בהצלחה כזו או אחרת.

חזרה->